Fotonr.: 31441
Bijdrager Annie Eggenhuizen
Locatie 1.:Woensel |412 Hemelrijken |Kruisstraat
Locatie 2.: Woensel |412 Hemelrijken |Boschdijk
Onderwerp.: Spoorwegen / Tramwegen |Hoogspoor

Een reactie op deze foto insturen


Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en akkoord bevonden

image

Aanleg Hoogspoor 01

Beschrijving Foto  genomen rond 1950. Hoek Kruisstraat / Boschdijk. Na deze kruising liep de Boschdijk nog een stukje door om dan over te gaan in de Fellenoord die uitkwam bij de beruchte Woenselse overgang die ten tijde van deze foto aan zijn laatste dagen bezig was. De fietsster rijdt op de Kruisstraat. Het gebouw dat we rechts gedeeltelijk zien is de CITY- bioscoop, de weg daar vóór is de Boschdijk. Het laatste gebouw links is Musis Sacrum. Daarachter zien we nog net de twee torens van de Catharinakerk. Rechts op de achtergrond de lichttoren van Philips. Zie ook foto's 4219 en 24959.
Geplaatst op 16-06-2012
Email bijdrager img

Reacties

Datum: 17-06-2012
Naam: Annelies de Jongh-v.d. Sommen img

Zou iemand mij het adres (met nr.) kunnen zeggen van het gebouw links van de City-bioscoop?


Datum: 17-06-2012
Naam: Antoon Franse img

Annelies, het eerste huis van de Boschdijk voorbij de City-bioscoop was op de hoek met de Fellenoord met als huisnr.Boschdijk 1 (voorheen Fellenoord 43), dat was een winkel van de N.V.Handel Mij. de Magneet voor kachels,gereedschappen, emaillewaren en huish.artikelen.Tot aan de bioscoop (nr.47) was alles in 1950 verdwenen.


Datum: 17-06-2012
Naam: Kees van der Hoeven img

Is dat hoge gebouw niet café De Sportwereld (zie 18386)? Voor en na de oorlog Boschdijk 11.


Datum: 17-06-2012
Naam: Wil van Hout img

Deze foto laat duidelijk zien welke ontwikkelingen hebben plaats gevonden op het gebied van keileggen.Tegenwoordig maakt de stratenmaker met een lat het te leggen gebied waterpas en staat tijdens het steenleggen zelf op de gelegde stenen. Het voordeel van vroeger was, dat de straat maar eens gelegd werd, terwijl nu na enkele dagen de straat als zodanig niet meer te herkennen is.


Datum: 17-06-2012
Naam: Hans van Melis img

Da's un moeilike. Ik dacht eerst aan de sigarenfabriek van de weduwe van Hapert-Peeters tot 31-12-1920 Fellenoord 50 en miv 1-1-1921 Boschdijk 27. Maar met het oog op foto 4219 en meer nog foto 21742 is die afstand naar de City te groot. Het moet het pand van sigarenfabriek Lodewijk Hoens zijn resp Fellenoord 48 en Boschdijk 33. Volgens Marga van Vugt bij foto 4219 zat haar vader in deze tijd in dat pand.
In het op internet, door mij niet meer te vinden telefoonboek van 1950, van Herman de Wit - Maarssen - Nederland, had W .van Vugt een schoenwinkel op Boschdijk 33.
Vraag aan Jopie van Hout: "Was daar de Batawinkel waar jouw foto gemaakt is?"


Datum: 17-06-2012
Naam: Antoon Franse img

Volgens mijn gegevens was café de Sportwereld, Boschdijk 11 van Nard de Zeeuw bekend voor oa.duivensport en kanarie-tentoonstellingen in 1950 verdwenen en was dit braakliggend terrein.


Datum: 17-06-2012
Naam: Annelies de Jongh-v.d. Sommen img

Boschdijk 33, was dus het antwoord wat ik een beetje verwachtte. Dan hebben wij daar denk ik na de fam van Vugt nog gewoond. Bedankt voor de reakties.


Datum: 18-06-2012
Naam: Annelies de Jongh-v.d. Sommen img

De familie v.d. Sommen-v.d. Rijt was geen direkte familie. Mijn ouders hebben echt op nr. 33 gewoond. Ikzelf ben er geboren. Het moet ongeveer van 1950 - 1954 geweest zijn.


Datum: 18-06-2012
Naam: Wil van Hout img

Hans, volgens Jopie is de betreffende foto gemaakt in het Bata filiaal Helmond. Het Eindhovense filiaal van Bata was inderdaad in dat stuk wat op de foto kaal is.


Datum: 18-06-2012
Naam: Antoon Franse img

H.J.v.d.Sommen-v.d.Rijt was in 1934 gevestigd op de Boschdijk nr. 20 met huishoudelijke artikelen,koper-en blikslager,lood-en zinkwerken,erkend installateur koperslager.Ik zal U de link opsturen waar ik dit vandaan heb.


Datum: 18-06-2012
Naam: Hans van Melis img

De noodwinkel van M. van de Rijt radiotechnisch bureau, houtbewerkingsmachines, Boschdijk 18, zie foto 21427


Datum: 21-01-2018
Naam: Paul van der Cingel img

Tussen 1950 en 1953 veranderde de situatie met de dag. Ik heb het van dichtbij meegemaakt omdat ik van de stadskant via de beruchte overweg elke dag naar school in Woensel fietste. In november 1953 werd het hoogspoor officieel in gebruik genomen, maar dat betekende geen einde van de sloop- en bouwwerkzaamheden, zowel aan de noord als zuidzijde van het spoor.