Beschrijving |
Beter leven, beter werken, beter leren
Deze ambitie staat op de omslag van het zgn. "bidbook" dat op 25 mei 2000 door de gemeenten Eindhoven en Helmond en het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven werd aangeboden aan de toenmalige Staatssecretaris van V&W mevr. Drs. J.M. de Vries. Het bereikte haar via het Directoraat-Generaal Telecommunicatie en Post met een positief advies.
Bedoeling: consumenten in het Kenniswijk-gebied toegang bieden tot innovatieve producten en diensten op het terrein van computers, (mobiele) communicatie en internet in de verwachting dat de ontwikkelingen in het Kenniswijkgebied in 2005 gemiddeld twee jaar voorop lopen op de rest van Nederland. Een "consumentenmarkt van de toekomst" als het ware.
Dit nationale Kenniswijk-project omvat een deel van Eindhoven, een deel van Helmond en de bebouwde kom van Nuenen, een gebied waar ca. 47.500 gezinnen wonen en 100.000 inwoners.
Is hiermee een deel van het succes van Eindhoven-in-beeld verklaard? Nee joh, dat ligt gewoon aan de site zelf, haar beheerders en haar bezoekers, toch!?!
|