Bijdrager Kees van der Hoeven
Jaar: 1952
Locatie 1.:Centrum |111 Binnenstad |Parallelweg*
Onderwerp.: Spoorwegen / Tramwegen |Hoogspoor
Spoorwegplan - Hoogspoor
Reacties
Naam: Tini van Rooij
Op 28 november 1953 werd het hoogspoor in gebruik genomen en werd de Woenselse overweg voor treinverkeer gesloten. Ik denk dat we deze foto minstens een jaartje eerder moeten dateren. Van de nieuwe perrons en van het nieuwe emplacement is hier nog geen spoor te bekennen. Op deze foto kun je wel mooi zien hoe ver je later moest lopen van het oude station naar de treinen in de nieuwe situatie.
Naam: Ben Brekelmans
Tini, ik denk dat je gelijk hebt. Ik schat 1951. Wij woonden toen in bij "onzopoe" aan het Dwarseindje 9 en ik herinner me nog dat ik als menneke totaal gefascineerd was door die hoge gele zandbergen en de vele kiepwagens en vroegere legerjeeps die daar rondreden.
Naam: Kees van der Hoeven
Een foto van (gezien de bomengroei) voorjaar/zomer 1951 staat op 15983. Daar is C&A en Lodewijks nog in aanbouw. Als de foto hierboven 1951 is, zou het nog voor het kalen der bomen moeten zijn, ca. oktober 1951. Op van Oud-Eindhoven staat echter dat Lodewijks en C&A pas in 1952 zouden openen. Dus dan toch maar bovenstaande foto op (voorjaar) 1952 dateren?
Naam: Paul van der Cingel
Ik denk ook dat 1952 het juiste jaar is. Toen ik in 1950 en volgende jaren elke dag naar school in Woensel fietste, lag er zeker in het begin nog geen trottoir langs de opstelplaats voor het verkeer dat naar Woensel moest, en ook niet aan de voet van de brug. ik stond pal aan het hek. Er stond daar ook een verkeersbord dat niet op een paal bevestigd was maar aan een stuk spoorrail dat verticaal in de grond geslagen was. Je herinnert je soms de gekste dingen uit je jeugd.