Geen Google maps coördinaten aanwezig

Fotonr.: 23115
Bijdrager Marijke Arends
Jaar: 1957

Een reactie op deze foto insturen


Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en akkoord bevonden

image

De Efteling

Beschrijving Wat heeft de Efteling nu met Eindhoven te maken? Nu, op een gegeven dag kreeg de Stichting Kunstzinnige Vorming Eindhoven, de opdracht van Anton Pieck mee te denken en te werken aan Holle Bolle Gijs, De Dansende Rode Schoentjes en de Fakir. Hier wordt de laatste hand gelegd aan het model van de fakir door fotograaf Reimers, zijn vrouw en Ge Arends uit de Bergmannstraat.
Geplaatst op 29-01-2010
Email bijdrager img

Reacties

Datum: 31-01-2010
Naam: Cor Platenburg img

De Efteling had heel véél met Eindhoven te maken. Ton van de Ven, geboren Eindhovenaar, werd als creatief directeur de opvolger van Anton Pieck in 1974. Google maar eens op Ton van de Ven.


Datum: 31-01-2010
Naam: Giovanni van Helvoirt img

Sterker nog Cor. aanvankelijk zou er een dergelijk sprookjespark in Eindhoven komen. Waar?


Datum: 31-01-2010
Naam: Giovanni van Helvoirt img

Op foto 2476 zie ik, dat de man hier links op de foto wel eens ontwerper Dhr. Reijnders zou kunnen zijn en niet Dhr. Reimers.


Datum: 31-01-2010
Naam: Gerard de Beurs img

Ook het Eindhovense bedrijf Nolte heeft diverse objecten gerealiseerd op de Efteling. Nolte Buiteninstallatie heeft de parkeerplaats voorzien van lichtmasten en slagboominstallaties (Samen met Vekano. Toentertijd een onderdeel van Nolte.) en Nolte installatietechniek heeft het elektrische gedeelte van de Droomvlucht voor zijn rekening genomen. Maar hier kan Tini misschien wel meer over vertellen.


Datum: 31-01-2010
Naam: Tini van Rooij img

Ja die Droomvlucht Gerard, dat was een project van Stork Conveyorsystems. Maar ook hier waren aanloopproblemen en daar heeft Stork installatietechniek haar aandeel mogen leveren bij het oplossen van die problemen, zo heb ik het begrepen,


Datum: 01-02-2010
Naam: Gerard de Beurs img

Helemaal gelijk Tini. Ik heb nog wat onderzoek gedaan: Het transportsysteem was van de firma Translift en dit systeem liet het in het begin afweten. Siemens, AEG en Stork (oud Nolte) hebben toen gewerkt aan een oplossing. De opening van Droomvlucht stond gepland voor 1992. Uiteindelijk is deze in 1993 voor publiek geopend.