Datum: 06-09-2008
|
Naam: Wil van Hout  
|
Je moet er niet aan denken dat er een slang springt. Knikkert het hele zaakje zo naar beneden, met alle gevolgen van dien. Het gebeurt nog al eens dat zwaar spul getorst en er onder door gelopen gelopen wordt (enkele weken geleden in de haven van Rotterdam). Er staat een enorme druk op die leidingen en een beschadiging doet de rest. De wet van Pascal zegt hierover. Een druk uitgeoefend op een vloeistof, plant zich voort in alle richtingen met dezelfde grootte. Echter wel in een gesloten circuit. Als ergens een klein gaatje ontstaat valt het gewicht naar beneden en is ontsnappen onmogelijk!
|
Datum: 07-09-2008
|
Naam: Giovanni van Helvoirt  
|
Wil, zou er tegenwoordig niet zoiets zijn als een gescheiden circuit als in een remleidingcircuit van een auto? Wat jij daar omschrijft is wel heel dramatisch en eigenlijk niet meer van deze tijd.
|
Datum: 07-09-2008
|
Naam: Martien van den Biggelaar  
|
Zelf heb ik veel met hydraulische systemen van heftrucks vandoen gehad, door Wil is geen woord teveel gezegd. Hierbij zijn geen gescheiden circuits in gebruik. Ik denk dat die man links vermanende woorden spreekt!
|
Datum: 21-01-2018
|
Naam: J.Prins  
|
Die man links op de foto is Jan Hezemans him self ! en .... nee het waren geen vermanende woorden ! hij was zo trots als een pauw op die "hellemonder"
De heftruck was een 15 tons heftruck die maar 12 ton kon pakken.... via via kreeg ik te horen dat je dan aan de pomp en schroefje een kwartslag moest verdraaien.... dan zou hij wel meer pakken.Zo gezegt zo gedaan.... voor de zekerheid 3kwart slag gedraaid.... Hij pakte de dieplader met alles er op en er aan op !! heleaas maar 2x... de pomp klapte uit elkaar, en daar was mijn toenmalige baas Jan Hezemans weer niet blij mee.
|